Nasze szkolenia kierujemy do naukowców, doktorantów oraz pracowników instytucji badawczych, którzy chcą skuteczniej komunikować swoje badania zarówno w środowisku akademickim, jak i poza nim. Szkolimy zarówno pojedynczych pracowników akademickich, jak i całe zespoły odpowiedzialne za komunikację i promocję. Dostarczamy też wiedzy o procesach i narzędziach komunikacyjnych zespołom, które na co dzień specjalizują się w komercjalizacji wyników badań naukowych.
Prowadzimy szkolenia z zakresu prezentacji wyników badań, pisania tekstów popularnonaukowych, współpracy z mediami oraz budowania narracji naukowej dostosowanej do różnych odbiorców. Przekazujemy też wiedzę na poziomie zarządczym i strategicznym, która pozwala układać komunikację zarówno wewnątrz projektu, jak i wokół niego, aby skuteczniej moderować obieg informacji. Pokazujemy, jak kształtować komunikację, która pomaga w słuchaniu otoczenia, odkrywaniu jego potrzeb i takim planowaniu pracy, aby faktycznie na te potrzeby odpowiadać.
Public Relations, którego uczymy nie sprowadza się do wiedzy o samej komunikacji, ale do tego, w jaki sposób tą komunikacją zarządzać, aby realnie pomagała w kształtowaniu wpływu nauki na społeczeństwo i gospodarkę.
Tak, oferujemy zarówno szkolenia stacjonarne, jak i online, aby umożliwić uczestnictwo niezależnie od lokalizacji. Sposób realizacji szkolenia za każdym razem dostosowujemy do indywidualnych potrzeb osób szkolonych oraz do tematyki. Część szkoleń ze względu na swoją specyfikę realizujemy wyłącznie w formie stacjonarnej, na przykład warsztat wystąpień publicznych, pracy z kamerą czy planowania strategicznego PR.
Organizujemy zarówno szkolenia indywidualne, dostosowane do potrzeb konkretnej osoby, jak i grupowe, które sprzyjają wymianie doświadczeń między uczestnikami. W przypadku pojedynczych kursantów poza standardową formułą szkoleń, proponujemy też tutorgingi, w trakcie których tutor prowadzi osobę szkoloną indywidualnie przygotowaną ścieżką, która odpowiada bieżącym potrzebom komunikacyjnym.
Oferujemy elastyczne formy szkoleń: od dwugodzinnych warsztatów tematycznych, przez jednodniowe intensywne kursy, po 2-3 dniowe kompleksowe programy. Możemy również zaprojektować dłuższe programy tutoringowe rozłożone na kilka miesięcy.
Tak, wszyscy uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia szkolenia, które są potwierdzeniem udziału w szkoleniu.
Konkretne umiejętności są uzależnione od wybranego kursu. Uczestnicy mogą się na uczyć na przykład upraszczania skomplikowanych koncepcji naukowych, technik storytellingu w nauce, radzenia sobie z trudnymi pytaniami podczas prezentacji, tworzenia angażujących materiałów wizualnych oraz komunikacji w mediach społecznościowych. Nasze szkolenia mają formułę modułową, dzięki czemu zawsze są ściśle dopasowane do potrzeb osób szkolonych.
Tak, oferujemy specjalistyczne moduły dotyczące współpracy z dziennikarzami, udziału w wywiadach radiowych i telewizyjnych oraz przygotowywania komunikatów prasowych.
Instytucje zyskują pracowników lepiej przygotowanych do popularyzacji nauki, zwiększenia widoczności badań, pozyskiwania grantów oraz budowania partnerstw z biznesem i społeczeństwem. Przekazana wiedza pozwala też łatwiej aktywizować pracowników akademickich do prowadzenia tego typu działalności, ponieważ zyskując nowe kompetencje, są w stanie realnie wychodzić ze swoją wiedzą poza środowisko naukowe.
Oczywiście! Każde szkolenie jest dostosowane do specyfiki konkretnej dyscypliny naukowej, uwzględniając jej terminologię, metodologię i charakterystyczne wyzwania komunikacyjne.
Wykorzystujemy przede wszystkim interaktywne metody takie jak warsztaty praktyczne, symulacje wywiadów, ćwiczenia storytellingu, analizę case studies, sesje feedback oraz role-playing. Naszym podstawowym założeniem jest przekazanie praktycznych umiejętności, a nie wiedzy teoretycznej.
Tak, zapewniamy wsparcie follow-up w formie konsultacji online, materiałów dodatkowych oraz możliwości uczestnictwa w webinarach uzupełniających.
Powiedz lub napisz nam kilka słów o swojej pracy i wyzwaniach, przed którymi stoisz.
Nie musisz mieć gotowego planu działania. Wystarczy, że masz chęć, aby zrobić pierwszy krok w kierunku lepszej komunikacji nauki.