Przede wszystkim pomagamy w poznaniu, zbadaniu i zrozumieniu sieci relacji, w której tworzony jest projekt naukowy. Wspieramy naukowców w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z partnerami, konsorcjantami oraz członkami zespołu poprzez doradztwo i szkolenia z zakresu komunikacji oraz zarządzania projektami. Dzięki naszej pomocy akademicy są w stanie sprawniej planować i realizować działania komunikacyjne, które ułatwiają realizację celów projektu.
Tak, pomagamy w tworzeniu strategii komunikacyjnych, które ułatwiają współpracę między różnymi dyscyplinami naukowymi. Pomagamy też utrzymać komunikację w zespołach rozproszonych.
Tak, wspieramy w tworzeniu prezentacji, raportów, stron internetowych i innych materiałów, które sułatwiają komunikację w ramach projektów badawczych.
Pomagamy przejść akademikom przez wszystkie etapy budowy relacji wokół projektu: od zbierania informacji na temat projektu, ich analizy i wytyczaniu strategii komunikacyjnej, przez dobór narzędzi komunikacyjnych i planowanie działań, aż po ich realizację.
W praktyce oznacza to, że możemy przygotować pełną strategię komunikacji, zaplanować, przygotować i uruchomić potrzebne kanały komunikacji, a następnie je prowadzić. Dzięki temu możemy zarówno zaoferować pomoc na wybranym, konkretnym etapie prac, jak i możemy stać się zewnętrznym działem komunikacji projektu, który przez cały czas jego trwania prowadzi komunikację i wspiera naukowców w osiąganiu ich celów.
Odpowiadamy też na zapytania związane z szacowaniem wartości zamówienia na podstawie rozeznania rynku. Dzięki temu wspieramy liderów projektów naukowych w przygotowaniu wstępnego planu działań komunikacyjnych i jego rzetelnej wyceny, która może być podstawą do wyceny prac na potrzeby wniosku grantowego.
Tak, mamy doświadczenie w zarządzaniu komunikacją projektach finansowanych z programów UE. Pomagamy w spełnieniu wymagań komunikacyjnych i budowaniu współpracy między partnerami z różnych krajów. Pomagamy zarówno w zaplanowaniu działań komunikacyjnych na etapie składania wniosków grantowych, jak i w ich późniejszej realizacji.
Tak, opracowujemy procesy wprowadzania nowych osób do projektów, w tym materiały informacyjne, sesje zapoznawcze oraz mentoring ze strony doświadczonych członków zespołu. Służymy też dedykowanymi szkoleniami.
Szkolimy z przywództwa w środowisku naukowym, zarządzania zespołami interdyscyplinarnymi, komunikacji strategicznej oraz budowania konsensusu w różnorodnych grupach. Pomagamy też adaptować dobre, sprawdzone przez praktyki z rynku biznesowego do realiów świata nauki.
Metryki każdego projektu ustalamy indywidualnie. Stosujemy ankiety satysfakcji, analizę częstotliwości komunikacji, ocenę jakości rezultatów oraz monitoring osiągania kamieni milowych projektu. W przypadku komunikacji zewnętrznej przyjmujemy mierniki ilościowe pokazujące np. liczbę interakcji naszego zespołu z interesariuszami. W naszej pracy kierujemy się kodeksem Etyki PR, dlatego nigdy nie oferujemy wskaźników, których realizacja nie jest w pełni zależna od naszego zespołu.
Powiedz lub napisz nam kilka słów o swojej pracy i wyzwaniach, przed którymi stoisz.
Nie musisz mieć gotowego planu działania. Wystarczy, że masz chęć, aby zrobić pierwszy krok w kierunku lepszej komunikacji nauki.