Umiejętność korzystania z informacji jest dla
knowledge up kluczową kompetencją XXI wieku. W przypadku deficytu tej umiejętności rośnie podatność na dezinformację i cyberataki, a odbiorcy mogą otwierać się na pseudonaukę. Nie mamy złudzeń – nie jesteśmy w stanie wyedukować ogółu społeczeństwa na poziomie, który zniweluje te zjawiska. Możemy jednak konsekwentnie budować most pomiędzy społeczeństwem a światem nauki i płynącą z niego rzetelną wiedzą. Poprzez budowę widoczności nauki chcemy inspirować dialog, dostarczając uczestnikom debaty publicznej solidnych dowodów naukowych i podnosić świadomość społeczeństwa informacyjnego.
Ta potrzeba stała się podwaliną naszej misji, którą jest nieustanne poszukiwanie nowych i innowacyjnych metod, narzędzi oraz kanałów komunikacji, które udostępniamy ludziom i organizacjom będącym źródłem wiarygodnej i zweryfikowanej wiedzy, aby ta była dostępna w sposób zrozumiały i przystępny dla każdego, eliminując bariery komunikacyjne oraz stawiając czoła dezinformacji.
Dlaczego myślimy, że społeczeństwo w ogóle chce słuchać naukowców? Jak pokazuje badanie
3M State of Science Index 2022, 90 proc. respondentów ufa nauce, a 86 proc. – ufa naukowcom. Rośnie też liczba osób, dla których „nauka jest bardzo ważna w codziennym życiu”: przed pandemią, w 2020 roku, było to 46 proc. badanych, a w edycji 2022 – 52 proc.
Również w codziennej pracy widzimy, że wiedza naukowców i ekspertów wiedzowych jest bardzo potrzebna dziennikarzom, influencerom i innym uczestnikom debaty publicznej. Solidne dowody naukowe umożliwiają im kształtowanie pozytywnych zmian społecznych i gospodarczych poprzez upowszechnianie prawdziwej wiedzy, rozwijanie krytycznego myślenia oraz wypieranie dezinformacji.
W
knowledge up nie jesteśmy naukowcami. Jesteśmy ekspertami, którzy specjalizują się w dotarciu z wiedzą naukową do społeczeństwa i biznesu. Naszym celem jest stwarzanie przestrzeni komunikacyjnej, dzięki której uczestnicy świata nauki będą szybko, prosto i skutecznie budować widoczność swojej wiedzy bez uszczerbku na czasie, który jest im potrzebny, by rozwijać się w swoich obszarach merytorycznych.