Jesteśmy wsparciem dla świata nauki

Knowledge up wspiera działanie sektora nauki w Polsce poprzez profesjonalizację usług public relations.

Nasz zespół tworzą eksperci PR, którzy swoje wieloletnie doświadczenie w branży PR budowali realizując projekty po stronie i na rzecz biznesu. Dzisiaj łączymy doświadczenie biznesowe z wiedzą o działaniu sektora nauki. Dzięki temu jesteśmy w stanie skutecznie adaptować metody budowania relacji i tworzenia komunikacji do potrzeb instytutów naukowych, startupów oraz podmiotów ekosystemu akademickiego.

W ramach współpracy badamy potencjał komunikacyjny jednostek naukowych, doradzamy w strategicznym planowaniu aktywności PR, projektujemy i dostarczamy nowoczesne narzędzia PR, realizujemy projekty komunikacyjne. Wszystko poto, aby dzięki działaniom komunikacyjnym wspierać realizację celów, które stawiają sobie organizacje naukowe.

Poruszamy się na trzech płaszczyznach:

  • doradzamy, czyli wykorzystujemy naszą wiedzę, aby wspierać ośrodki naukowe w ocenie skuteczności działań komunikacyjnych oraz w planowaniu procesów PR, które ułatwiają prowadzenie prac badawczych i rozwojowych;
  • projektujemy i realizujemy działania komunikacyjne oraz relacyjne, aby instytuty naukowe, ośrodki akademickie, jak i indywidualni badacze, mogli skupić się na rozwoju nauki;
  • szkolimy, ponieważ zależy nam na podnoszeniu poziomu kwalifikacji komunikacyjnych badaczy, naukowców i ekspertów.

naukowe public relations

Michał Proszowski
General Manager

Droga do wiedzy

Biuro knowledge up zostało założone przez Michała Proszowskiego, który działa w obszarze komunikacji od 2008 roku.

Budowę swojego warsztatu rozpoczął jako dziennikarz, później redaktor online, a finalnie zastępca kierownika redakcji serwisów internetowych dziennika „Rzeczpospolita”. Później, jako wydawca strony głównej serwisu Onet.pl, rozwijał swoje umiejętności zarządzania informacją w Internecie.

Odpowiadając za komunikację PGE Narodowego w Warszawie uczestniczył w realizacji ponad 150 dużych projektów PR – rozpoczynając od roli managerskiej, po funkcje dyrektora komunikacji i rzecznika prasowego.

Pracując w jednej z warszawskich agencji public relations zarządzał projektami realizowanymi dla uczelni wyższych, organizacji naukowych, firm B+R oraz start-upów. Na tym etapie dostrzegł potrzebę przeniesienia wiedzy i doświadczeń płynących z biznesu do komunikacji naukowej – tak na poziomie merytorycznym, jak i zarządczym.

Dlaczego wiedza jest dla nas ważna?

Umiejętność korzystania z informacji jest dla knowledge up kluczową kompetencją XXI wieku. W przypadku deficytu tej umiejętności rośnie podatność na dezinformację i cyberataki, a odbiorcy mogą otwierać się na pseudonaukę.

Nie mamy złudzeń – nie jesteśmy w stanie wyedukować ogółu społeczeństwa na poziomie, który zniweluje te zjawiska. Możemy jednak konsekwentnie budować most pomiędzy społeczeństwem a światem nauki i płynącą z niego rzetelną wiedzą.

Poprzez budowę widoczności nauki, chcemy inspirować dialog, dostarczać uczestnikom debaty publicznej solidnych dowodów naukowych i podnosić świadomość społeczeństwa informacyjnego.

Tak rodzi się nowa komunikacja naukowa – wychodząca poza środowisko naukowców. Komunikacja naukowa, która pomaga się rozwijać rzeczywistym odbiorcom nauki, czyli społeczeństwu. 

Zacznij docierać ze swoją wiedzą do osób, które jej potrzebują