Knowledge up wspiera działanie sektora nauki w Polsce poprzez profesjonalizację usług public relations.
Nasz zespół tworzą eksperci PR, którzy swoje wieloletnie doświadczenie w branży PR budowali realizując projekty po stronie i na rzecz biznesu. Dzisiaj łączymy doświadczenie biznesowe z wiedzą o działaniu sektora nauki. Dzięki temu jesteśmy w stanie skutecznie adaptować metody budowania relacji i tworzenia komunikacji do potrzeb instytutów naukowych, startupów oraz podmiotów ekosystemu akademickiego.
W ramach współpracy badamy potencjał komunikacyjny jednostek naukowych, doradzamy w strategicznym planowaniu aktywności PR, projektujemy i dostarczamy nowoczesne narzędzia PR, realizujemy projekty komunikacyjne. Wszystko poto, aby dzięki działaniom komunikacyjnym wspierać realizację celów, które stawiają sobie organizacje naukowe.
Poruszamy się na trzech płaszczyznach:
naukowe public relations
Michał Proszowski
General Manager
Biuro knowledge up zostało założone przez Michała Proszowskiego, który działa w obszarze komunikacji od 2008 roku.
Budowę swojego warsztatu rozpoczął jako dziennikarz, później redaktor online, a finalnie zastępca kierownika redakcji serwisów internetowych dziennika „Rzeczpospolita”. Później, jako wydawca strony głównej serwisu Onet.pl, rozwijał swoje umiejętności zarządzania informacją w Internecie.
Odpowiadając za komunikację PGE Narodowego w Warszawie uczestniczył w realizacji ponad 150 dużych projektów PR – rozpoczynając od roli managerskiej, po funkcje dyrektora komunikacji i rzecznika prasowego.
Pracując w jednej z warszawskich agencji public relations zarządzał projektami realizowanymi dla uczelni wyższych, organizacji naukowych, firm B+R oraz start-upów. Na tym etapie dostrzegł potrzebę przeniesienia wiedzy i doświadczeń płynących z biznesu do komunikacji naukowej – tak na poziomie merytorycznym, jak i zarządczym.
Umiejętność korzystania z informacji jest dla knowledge up kluczową kompetencją XXI wieku. W przypadku deficytu tej umiejętności rośnie podatność na dezinformację i cyberataki, a odbiorcy mogą otwierać się na pseudonaukę.
Nie mamy złudzeń – nie jesteśmy w stanie wyedukować ogółu społeczeństwa na poziomie, który zniweluje te zjawiska. Możemy jednak konsekwentnie budować most pomiędzy społeczeństwem a światem nauki i płynącą z niego rzetelną wiedzą.
Poprzez budowę widoczności nauki, chcemy inspirować dialog, dostarczać uczestnikom debaty publicznej solidnych dowodów naukowych i podnosić świadomość społeczeństwa informacyjnego.
Tak rodzi się nowa komunikacja naukowa – wychodząca poza środowisko naukowców. Komunikacja naukowa, która pomaga się rozwijać rzeczywistym odbiorcom nauki, czyli społeczeństwu.
Zostaw swój adres e-mail, aby otrzymywać informacje związane z komunikacją wiedzy: