Komunikacja naukowa

Od pomysłu do komercjalizacji

Komunikacja naukowa

Od pomysłu do komercjalizacji

77 proc.

naukowców, którzy otrzymali porcję profesjonalnej wiedzy z obszaru komunikacji naukowej, chętniej komunikuje się z odbiorcami, którzy nie są ekspertami w ich dziedzinie – dowodzą wyniki badania „Science Communication Training Imparts Confidence and Influences Public Engagement Activity”. 

77 proc.

naukowców, którzy otrzymali porcję profesjonalnej wiedzy z obszaru komunikacji naukowej, chętniej opowiada o swojej pracy ludziom spoza ich dyscypliny – dowodzą wyniki badania „Science Communication Training Imparts Confidence and Influences Public Engagement Activity”. 

Otwarta
komunikacja
buduje relacje,
a dzięki nim
naukowcy:

edukują ludzi i marginalizują pseudonaukę

Jak, po co i dlaczego - to pytania, które pomagają zaspokoić ludzką ciekawość.

Od przedstawicieli świata nauki zależy, czy to oni będą pomagali zrozumieć otaczający nas świat i zjawiska, które nim rządzą.

rozwijają społeczeństwo i gospodarkę

Nie tylko nowe technologie czy narzędzia budują pozytywny wpływ społeczno-gospodarczy nauki.

Rzetelna wiedzy płynąca z badań naukowych pomaga budować lepszy świat.

zdobywają uwagę decydentów

Planowanie działań PR umożliwia precyzyjne dotarcie z komunikacją do organizacji i osób, które są w stanie wesprzeć Twoją pracę.

komercjalizują wyniki swoich badań

Twoja wiedza może zapoczątkować innowację, która usprawni biznes.

Znajdź partnera, który pomoże Ci w drodze do komercjalizacji.

pozyskują partnerów i nowe kadry

Nie trać czasu na szukanie po omacku. Analizuj otoczenie swojego projektu, twórz strategię i szybciej realizuj swoje cele.

Otwarta
komunikacja
buduje relacje,
a dzięki nim
naukowcy:

edukują ludzi i marginalizują pseudonaukę

Jak, po co i dlaczego - to pytania, które pomagają zaspokoić ludzką ciekawość.

Od przedstawicieli świata nauki zależy, czy to oni będą pomagali zrozumieć otaczający nas świat i zjawiska, które nim rządzą.

rozwijają społeczeństwo i gospodarkę

Nie tylko nowe technologie czy narzędzia budują pozytywny wpływ społeczno-gospodarczy nauki.

Rzetelna wiedzy płynąca z badań naukowych pomaga budować lepszy świat.

zdobywają uwagę decydentów

Planowanie działań PR umożliwia precyzyjne dotarcie z komunikacją do organizacji i osób, które są w stanie wesprzeć Twoją pracę.

komercjalizują wyniki swoich badań

Twoja wiedza może zapoczątkować innowację, która usprawni biznes.

Znajdź partnera, który pomoże Ci w drodze do komercjalizacji.

pozyskują partnerów i nowe kadry

Nie trać czasu na szukanie po omacku. Analizuj otoczenie swojego projektu, twórz strategię i szybciej realizuj swoje cele.

7 obszarów

wsparcia PR dla sektora nauki, które w knowledge up uznajemy za najważniejsze:

  • Strategie komunikacji: analizujemy projekt i pomagamy w świadomym planowaniu zarządzania relacjami oraz komunikacją
  • Komunikacja wewnętrzna: układamy procesy wewnątrz projektu, aby wspierały rozwój nauki
  • Wystąpienia publiczne: przekazujemy wiedzę, dzięki której łatwiej się przygotujesz i poskromisz strach przed sceną czy kamerą
  • Tworzenie treści: używamy prostego języka i różnych kontekstów, aby pomóc odbiorcom zrozumieć, co robisz
  • Własne kanały komunikacji: tworzymy strony projektów oraz kanały w mediach społecznościowych, aby gromadzić społeczność wokół Twojej wiedzy
  • Budowa relacji z mediami: pomagamy docierać do społeczeństwa z rzetelną wiedzą płynącą z badań
  • Komunikacja kryzysowa: przygotujemy Cię na niespodziewane zdarzenia, a jeżeli nadejdą – pomożemy nimi zarządzić

7 obszarów

wsparcia PR dla sektora nauki, które w knowledge up uznajemy za najważniejsze:

  • Strategie komunikacji: analizujemy projekt i pomagamy w świadomym planowaniu zarządzania relacjami oraz komunikacją
  • Komunikacja wewnętrzna: układamy procesy wewnątrz projektu, aby wspierały rozwój nauki
  • Wystąpienia publiczne: przekazujemy wiedzę, dzięki której łatwiej się przygotujesz i poskromisz strach przed sceną czy kamerą
  • Tworzenie treści: używamy prostego języka i różnych kontekstów, aby pomóc odbiorcom zrozumieć, co robisz
  • Własne kanały komunikacji: tworzymy strony projektów oraz kanały w mediach społecznościowych, aby gromadzić społeczność wokół Twojej wiedzy
  • Budowa relacji z mediami: pomagamy docierać do społeczeństwa z rzetelną wiedzą płynącą z badań
  • Komunikacja kryzysowa: przygotujemy Cię na niespodziewane zdarzenia, a jeżeli nadejdą – pomożemy nimi zarządzić

Po pierwsze:

nazwij swój cel

jasne określenie celów organizacji lub projektu

ułożenie strategii i dobranie narzędzi

realizacja zadań, raportowanie i ewaluacja


Co zrobić, aby komunikacja nie była „przypadkowym szumem”? Zatrzymaj się i zastanów, po co w ogóle prowadzisz swoje prace. Dzięki temu jasno określisz cele instytutu, projektu czy całej organizacji. A to pierwszy krok do opracowania strategii PR, która będzie wspierać:

  • opracowanie nowej technologii lub zasypanie luki wiedzowej;
  • nawiązanie współpracy z biznesem, który może wesprzeć komercjalizację efektów prac naukowców;
  • zdobycie nowych konsorcjantów do badań, team liderów, doktorantów bądź studentów;
  • wykazanie wpływu projektu na społeczeństwo bądź konkretny sektor rynku.

Gdy znasz swój cel, jesteś w stanie zacząć planować drogę do jego osiągnięcia. W tym, jesteśmy w stanie wesprzeć Cię w knowledge up.

Po pierwsze:

nazwij swój cel

jasne określenie celów organizacji lub projektu

ułożenie strategii i dobranie narzędzi

realizacja zadań, raportowanie i ewaluacja

Co zrobić, aby komunikacja nie była „przypadkowym szumem”? Zatrzymaj się i zastanów, po co w ogóle prowadzisz swoje prace. Dzięki temu jasno określisz cele instytutu, projektu czy całej organizacji. A to pierwszy krok do opracowania strategii PR, która będzie wspierać:

  • opracowanie nowej technologii lub zasypanie luki wiedzowej;
  • nawiązanie współpracy z biznesem, który może wesprzeć komercjalizację efektów prac naukowców;
  • zdobycie nowych konsorcjantów do badań, team liderów, doktorantów bądź studentów;
  • wykazanie wpływu projektu na społeczeństwo bądź konkretny sektor rynku.

Gdy ustawisz cel w centrum swojej uwagi, jesteś w stanie skuteczniej zaplanować drogę do jego osiągnięcia. W tym, jesteśmy w stanie wesprzeć Cię w knowledge up.

Drogi
rozwoju
komunikacji
w sektorze nauki

Dlaczego
o tym piszemy?

Współpraca z jednostkami sektora nauki pokazuje nam, że zmagają się z problemami tożsamymi do tych w świecie biznesu. Jednak biznes, którego podstawowym celem jest generowanie zysku, miał znacznie większą motywację, by te bolączki eliminować.

Tworzymy zespół ekspertów public relations, którzy przez lata wspierali organizacje biznesowe. Szukaliśmy najlepszych dróg, aby wspierać realizację ich celów. Dzisiaj wykorzystujemy nasze doświadczenie, aby adaptować te rozwiązania do potrzeb świata nauki i wspierać jego rozwój.

Dlaczego
o tym piszemy?

Współpraca z jednostkami sektora nauki pokazuje nam, że zmagają się z problemami tożsamymi do tych w świecie biznesu. Jednak biznes, którego podstawowym celem jest generowanie zysku, miał znacznie większą motywację, by te bolączki eliminować.

Tworzymy zespół ekspertów public relations, którzy przez lata wspierali organizacje biznesowe. Szukaliśmy najlepszych dróg, aby wspierać realizację ich celów. Dzisiaj wykorzystujemy nasze doświadczenie, aby adaptować te rozwiązania do potrzeb świata nauki i wspierać jego rozwój.

naukowe public relations

knowledge up