Świat nauki jest zbudowany na zaufaniu, wiedzy i relacjach. Ekspert to nie tylko osoba z dyplomem czy certyfikatem, ale ktoś, kogo inni rozumieją, chcą słuchać, cytować i zapraszać do współpracy. To ktoś, kto nie tylko wie, ale też umie pokazać, że wie – w przystępny, wiarygodny i spójny sposób.
W knowledge up pomagamy ekspertom, liderom i zespołom komunikować się właśnie w taki sposób. Budujemy wizerunek nie przez sztuczne kreacje, lecz poprzez uporządkowanie i świadome komunikowanie tego, co już masz: wiedzy, doświadczenia i wartości, które wnosisz do relacji profesjonalnych.
Jak to robimy?
W pierwszym kroku oferujemy doradztwo w zakresie obecności w mediach, tworzenia treści popularnonaukowych oraz strategii komunikacyjnych dostosowanych do różnych odbiorców i kanałów. W drugim kroku wspólnie decydujemy, czy w danym przypadku lepszym rozwiązaniem będzie przekazanie wiedzy dotyczącej realizacji zaplanowanych działań w formie szkoleń, czy realizacja tych działań przez zespół knowledge up.
Tak, prowadzimy szkolenia z zakresu wystąpień publicznych, które obejmują techniki prezentacji, storytelling oraz radzenie sobie z trudnymi pytaniami i ze stresem. Pokazujemy, jak dostosować swój przekaz do odbiorców, nie tracąc przy tym tego, co w wynikach badań naukowych najcenniejsze. Pomagamy też podnieść skuteczność działań networkingowdych w trakcie konferencji.
Budowanie wizerunku eksperta to proces długoterminowy, który może trwać od 6 miesięcy do nawet kilku lat, w zależności od aktywności, zaangażowania i wykorzystywanych kanałów komunikacji.
Wszystko zależy od celów, które chcesz osiągnąć. Jeżeli podstawą jest dla Ciebie dotarcie do biznesu i przyspieszenie procesów komercjalizacji, najważniejszy będzie LinkedIn. W przypadku chęci zbudowania swojej widoczności w dyskusji publicznej, z pomocą przyjdzie serwis X. Jeżeli chcesz zdobywać nowych partnerów i budować skuteczne zespoły projektowe, pokażemy Ci, jak w pełni wykorzystać potencjał ResearchGate. Gdy celem będzie popularyzacja wiedzy, będziemy Cię zachęcać do przyjrzenia się takim platformom jak TikTok, Instagram czy Facebook. Dobór platformy za każdym razem zależy od grupy docelowej i celów komunikacyjnych.
Tak, wspieramy w optymalizacji profili na Google Scholar, ResearchGate, ORCID oraz innych platformach naukowych, aby zwiększyć widoczność publikacji i badań, szczególnie w ujęciu interdyscyplinarnym.
Uczymy technik profesjonalnej odpowiedzi na krytykę, budowania konstruktywnego dialogu oraz ochrony reputacji online. Przygotowujemy również strategie komunikacji kryzysowej, które możesz wdrożyć natychmiast po wystąpieniu wspólnie zdefiniowanych czynników wczesnego wykrywania kryzysu.
Zdecydowanie tak. Rozpoznawalność i wiarygodność naukowca ułatwiają nawiązywanie współpracy międzynarodowej, zawiązywanie nowych partnerstw i konsorcjów, które pomagają podnosić poziom badań, a tym samym może pozytywnie wpływać na proces pozyskiwania finansowania badań.
Rekomendujemy publikowanie wyników badań w przystępnej formie, komentarzy do aktualnych wydarzeń, artykułów edukacyjnych oraz relacji z konferencji i wydarzeń naukowych. Kluczem jest dzielenie się rzetelną wiedzą płynącą z badań naukowych i tym samym odpowiadanie na aktualne potrzeby i wyzwania społeczne i biznesowe.
Tak, pomagamy w pozycjonowaniu książki jako elementu budowania autorytetu, przygotowaniu strategii promocyjnej oraz organizacji wydarzeń związanych z publikacją.
Monitorujemy wskaźniki takie jak zasięg w mediach społecznościowych, cytowania w mediach, zaproszenia na konferencje, współprace medialne oraz rozpoznawalność w grupach docelowych, które zostały określone jako najważniejsze.
Przy właściwym podejściu nie. Najważniejsze jest zachowanie równowagi między popularnością a rzetelnością naukową. Dlatego nigdy nie rekomendujemy działań, których celem jest wywołanie rozgłosu poprzez na przykład kontrowersję. W świecie nauki najważniejsza jest rzetelność oraz wysoki poziom merytoryczny i w duchu tych wartości planujemy i realizujemy wszystkie działania pomagające w budowie wizerunku eksperta.
Powiedz lub napisz nam kilka słów o swojej pracy i wyzwaniach, przed którymi stoisz.
Nie musisz mieć gotowego planu działania. Wystarczy, że masz chęć, aby zrobić pierwszy krok w kierunku lepszej komunikacji nauki.
Zostaw swój adres e-mail, aby otrzymywać informacje związane z komunikacją wiedzy: