Wsparcie komercjalizacji
nowej technologii modelu naukowego wyników badań

Jak wspieracie komercjalizację wyników badań?

Pomagamy naukowcom w identyfikacji potencjału komercyjnego ich badań, nawiązywaniu współpracy z biznesem oraz tworzeniu strategii komunikacyjnych wspierających proces komercjalizacji.

Zaczynamy zawsze od analizy strategicznej, którą prowadzimy według naszej autorskiej metody. Pozwala nam to zrozumieć zarówno same wyniki, które podlegają komercjalizacji, jak i zobaczyć punkty styku tej wiedzy lub technologii z biznesem. Na tej podstawie ustalamy ścieżkę komercjalizacji i przygotowujemy działania PR, które wspierają badaczy w nawiązaniu relacji z przedstawicielami biznesu.

Tak, doradzamy w zakresie efektywnej komunikacji z partnerami biznesowymi, pomagamy w przygotowaniu prezentacji oraz materiałów informacyjnych. Docieramy też do potencjalnych partnerów, aby zainicjować kontakt pomiędzy naukowcem a biznesem.

Tak, wspieramy w opracowaniu planów biznesowych dostosowanych do specyfiki projektów naukowych, w tym analizy rynku, strategii finansowej i modelu biznesowego. Prowadzimy badaczy przez przygotowanie koncepcji komercjalizacji z wykorzystaniem narzędzia the Business Model Canvas, dzięki czemu pomagamy zidentyfikować potencjał oraz potencjalne drogi komercjalizacji.

Najważniejsze to umiejętność tłumaczenia języka naukowego na biznesowy, prezentacja wartości komercyjnej badań, negocjacje oraz budowanie relacji z inwestorami i partnerami biznesowymi. Ważne jest też zrozumienie, że cele biznesu są zazwyczaj inne od celów naukowych – nie oznacza to, że jedne i drugie się wykluczają. Bez doświadczenia trudno jednak znaleźć sposób takiego ich połączenia, aby oba światy zaczęły ze sobą współpracować.

Najlepiej już na pierwszym etapie projektu badawczego, gdy stawiane są pierwsze hipotezy. Takie podejście powala na wstępie przyjrzeć się realnym potrzebom rynku, dzięki czemu badacz planujący prace lepiej poznaje perspektywę biznesu. To podejście pozwala mu zrozumieć, jak potencjalny wynik jego działania może wpłynąć na dany sektor rynku. Ta wiedza jest ważna, ponieważ czasami dodanie jednego pytania na etapie wstępnych prac może zmienić przyszłe losy komercjalizacji.

Pomagamy w komunikacji z mediami, budowaniu marki, prezentacji przed inwestorami oraz tworzeniu materiałów marketingowych dostosowanych do specyfiki technologii. Jesteśmy w stanie zarówno szkolić istniejące zespoły komunikacji i pomagać im w planowaniu działań, jak i realizować te działania jako podwykonawca komunikacyjny projektu.

Jak skorzystać z naszej pomocy?

Powiedz lub napisz nam kilka słów o swojej pracy i wyzwaniach, przed którymi stoisz.

Nie musisz mieć gotowego planu działania. Wystarczy, że masz chęć, aby zrobić pierwszy krok w kierunku lepszej komunikacji nauki.